Alkoholen

Igår hade vi tjejkväll hos Amanda utan alkohol(!) vi klarade det och det var jätte trevligt! :)
Men såklart när jag och Carro kom hem så tog vi ett glas vin och en öl var..Vi stod inte ut längre. Haha nej men vi blev lite sugna bara. Bilder ifrån middagen kommer senare, måste byta dator för det bara.

En sak vi diskuterade om igår är varför man egentligen dricker. Någon sa att "man dricker inte för att man tycker att det är gott". Det håller jag inte riktigt med om, jag kan känna själv ibland på kvällskvisten hur sugen jag är på ett glas vin eller  en öl. Men när jag tar det glaset eller den ölen då dricker jag den ju inte för att bli full, utan för att jag faktiskt tycker att det är gott. Självklart är största anledningen till att man dricker att man vill bli full. Man vill ha den sociala kontakten med människorna runt omkring. Man kan ha roligt på en fest nykter men visst fan är det roligare om man har fått i sig ett par droppar alkohol!



Ganska gullig eller hur?! Haha, ca ett år sedan

Kommentarer
Postat av: amanda

å då e de inte bara några droppar utan några liter alltså!

2009-02-09 @ 12:12:18
URL: http://maaaandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0