Samhällskunskap

Sitter i skolan nu och har samhällskunskap vilket jag inte är sugen på idag. Håller på att jobba med fakta frågor om alkohol och narkotika just nu, som annars brukar vara ganska roligt men som inte är det just nu. För allvarligt talat alkohol och narkotika kommer aldrig att försvinna helt det är (tror jag iaf) helt omöjligt. Man klagar på att vi har för höga alkoholskatter, att folk köper sprit utomlands och dricker mer.
Klart man köper sprit om man är utomlands, det är ju mycket billigare. Fan det första jag gör när jag kommer på en kryssning t.ex. är att gå till Tax Free och köper en liter jäger! Om man är utomlands så är alkohol oftast mycket mer tillgängligt, man kan köpa en flaska renat på en vanlig mataffär. Och som sagt så är det oftast mycket billigare, och när det är billigare så smakar det mycket godare. Helst ska det vara gratis!



Kommentarer
Postat av: amanda

JÄGER-RÄDDAREN

2009-02-11 @ 20:18:18
URL: http://maaaandy.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Det är jag det!

2009-02-11 @ 21:36:59
URL: http://linneanordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0