Hallwylska museet

Som sagt så var vi på museum idag och det hette tydligen Hallwylska museet och det låg på norrmalm! Det var en greve och grevinna som bodde är i sltet av 1800-och början av 1900-talet. Dom var väldigt väldigt rika, och tro mig det såg man på huset att dom var! grevinnans pappa som levde typ i början av 1800-talet tjänade 1 miljon kronor/ år och ni kan ju tänka er hur mycket det var på den tiden! När han dog lämnade han 90 miljoner efter sig! SJUKT! Iaf, det där huset var one of a kind! Går inte att beskriva riktigt men det var riktigt häftigt! Dock så var guiden sämre!
Som jag också nämnde tidigare så fick man inte ta kort där inne, vi fick inte riktigt någon anledning till varför men..
Jag hittade iaf två bilder på google som jag tänkte lägga upp och så lite tråkiga bilder ifrån tågresan in!

Jag glömde att ta kort på när jag och carro var inne i farsta, inte för att det var så mycket att se kanske, men ändå. Man ska ju ta kort på allt när ma bloggar har jag hört! Haha!
































Kommentarer
Postat av: carro

man ser på mig att jag är jätteglad och längar efter att få gå på museum :P hahah

2009-03-19 @ 09:13:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0